Photo Hugues Siegenthaler

Farinaz Fassa Recrosio

Professor
Member of IP206, Responsible for the Equal Opportunity and Advancement of Women Actions

Contact

Laboratoire des sciences de l'éducation
Université de Lausanne
Bâtiment Géopolis
CH-1015 Lausanne
T +41 21 692 32 25

LIVES Publications

Fassa Recrosio, F., Le Feuvre, N., Posse, M., & Kradolfer, S.. (2014). Switzerland. In N. Le Feuvre, Garcia Working Papers - Contextualizing Women’s Academic Careers: Comparative Perspectives on Gender, Care and Employment Regimes in Seven European Countries (Vol. 1, p. 139-184). Trento: GARCIA. Consulté à l'adresse http://garciaproject.eu/wp-content/uploads/2014/07/GARCIA_report_wp1D1.pdf
PDF icon Book (PDF) (9.02 Mo)
Fassa Recrosio, F. (2015). Excellence and gender: Playing the game of scientific excellence or being played by the game? The Swiss example. Equality, Diversity and Inclusion: An International Journal (previously Equal opportunities an international journal), 34(1), 37-54. doi:10.1108/EDI-05-2013-0041
PDF icon Article (PDF) (215.43 Ko)
Fassa Recrosio, F., & Kradolfer, S.. (2015). Discipliner les études genre?. In A. Gorga & Leresche, J. - P., Disciplines académiques en transformation. Entre innovation et résistance (p. 119-133). Paris: Editions des archives contemporaines.
Benninghoff, M., Fassa Recrosio, F., Goastellec, G., & Leresche, J. - P.. (2012). Inégalités sociales et enseignement supérieur. Perspectives en éducation & formation (p. 245). Bruxelles: De Boeck.
Fassa Recrosio, F. (2013). Choix professionnels, orientations temporelles et scripts sexués des professions. LIVES Working Papers, 2013(20.5), 1-38. doi:10.12682/lives.2296-1658.2013.20.5
PDF icon Article (PDF) (560.76 Ko)
Fassa Recrosio, F., & Dubois, S.. (2012). Etre «prof de gymnase», c'est quoi?. Lausanne: Département de la formation, de la jeunesse et de la culture. Consulté à l'adresse http://www.vd.ch/index.php?id=45600
PDF icon Rapport (PDF) (9.97 Mo)
Fassa Recrosio, F., & Kradolfer, S.. (2012). Le professorat universitaire: une sélection genrée masquée par des critères d’excellence?. LIVES Working Papers, 2012(13), 1-17. doi:10.12682/lives.2296-1658.2012.13
PDF icon Article (PDF) (460.28 Ko)
Fassa Recrosio, F., Kradolfer, S., & Paroz, S.. (2012). Enquête au royaume de Matilda. La relève à l'Université de Lausanne. LIVES Working Papers, 2012(11), 1-415. doi:10.12682/lives.2296-1658.2012.11
PDF icon Article (PDF) (16.99 Mo)