Emilie Rosenstein
Post-doc researcher
Member of IP1
Contact
University of Geneva
Faculté des sciences de la société
Bureau 4233
40 Bd du Pont d'Arve
CH-1211 Geneva 4
LIVES Publications
Towards a Critical Sociology of Democracy: The Potential of the Capability Approach. Critical Sociology, 0896920517701273. doi:10.1177/0896920517701273
. (2017). 
Le devenir professionnel des diplômés en sciences sociales entre 2005 et 2015. Geneva, Switzerland: Sociograph - Sociological Research Studies, Université de Genève.
. (2016). 
Trajectoires d'invalidité, trajectoires d'insertion, quelle compatibilité? Une analyse du dispositif suisse de réadaptation. Dans , Accompagner vers l'emploi. Quand les dispositifs se mettent en action (p. 57-72). Bruxelles: Peter Lang.
. (2016). 
From inclusiveness to selectivity: Paradoxical outcomes of youth transition policies in Switzerland. Sociologia del Lavoro, 141, 39-54.
. (2016). 
Contractualising social policies: A way towards more active social citizenship and enhanced capabilities?. Dans , New contractualism in European welfare policies (p. 47-72). Aldershot: Ashgate.
. (2015). 
Vocational training as an integration opportunity? A Swiss case study on struggling young adults. Dans , Facing trajectories from school to work – Towards a capability-friendly youth policy in Europe (p. 237-248). Dordrecht: Springer.
. (2015). 
L’accessibilité au prisme des capabilités. Dans , Accessibilité et handicap (p. 27-48). Grenoble: Presses universitaires de Grenoble.
. (2015). Politiques d’activation des jeunes et modalités d’accompagnement. Le cas du programme FORJAD en Suisse. Lien social et Politiques, 70, 13-27.
. (2013). 
Trajectoires de jeunes bénéficiaires de l'aide sociale en Suisse. Agora débats/jeunesses, 65(3), 61. doi:10.3917/agora.065.0061
. (2013). 
L'activation des "jeunes adultes en difficulté". Le cas du programme FORJAD dans le canton de Vaud. Chroniques du travail, 2, 51-66.
. (2012). 
Vocational training as an integration opportunity for struggling young adults? A Swiss case study. Social Work & Society, 10(1), 1-16.
. (2012). 