Exporter resultats:
Auteur Titre Type [ Année(Asc)]
Filtres: Mot-clé is education  [Clear All Filters]
2019
Korber, M., & Oesch, D.. (2019). Vocational versus general education: Employment and earnings over the life course in Switzerland. Advances in Life Course Research, 40, 1–13. doi:10.1016/j.alcr.2019.03.003
PDF icon Article (PDF) (1.06 Mo)
2016
Struffolino, E., & Zaccaria, D.. (2016). Early retirement in Italy in a life course perspective: Do preferences matter?. LIVES Working Papers, 2016(50), 1-28. doi:10.12682/lives.2296-1658.2016.50
PDF icon Article (PDF) (1.02 Mo)
Fassa Recrosio, F. (2016). Filles et garçons face à la formation - Les défis de l’égalité (First.). Lausanne, Switzerland: Presses Polytechniques et Universitaires Romandes.
PDF icon Article (PDF) (1.79 Mo)
2013
PDF icon Article (PDF) (320.03 Ko)
Morselli, D. (2013). The olive tree effect: Future time perspective when future is uncertain. Culture & Psychology, 19, 305-322. doi:10.1177/1354067X13489319
PDF icon Article (PDF) (187.5 Ko)
2012
Latina, J., & Ramirez, J.. (2012). Age of tracking and the smoothness of upper secondary school transitions. University of Geneva Working Papers, 2012, 1-18.
PDF icon Article (PDF) (249.95 Ko)
Fassa Recrosio, F., & Dubois, S.. (2012). Etre «prof de gymnase», c'est quoi?. Lausanne: Département de la formation, de la jeunesse et de la culture. Consulté de http://www.vd.ch/index.php?id=45600
PDF icon Rapport (PDF) (9.97 Mo)
Falcon, J. (2012). Existe-t-il un affaiblissement de l'inégalité des chances en Suisse?. LIVES Working Papers, 2012(12), 1-16. doi:10.12682/lives.2296-1658.2012.12
PDF icon Article (PDF) (439.81 Ko)